/Files/images/foto/плакат_стоп_булінг_новий (1).jpg /Files/images/foto/буллинг.png/Files/images/foto/images.jpg/Files/images/foto/images (1).jpg/Files/images/foto/images (2).jpg

Булінг(цькування)- сутність та основні ознаки

Булінг- форма насильства у вигляді травлі, бойкоту, насмішок, дезінформації, псування особистих речей, фізичній розправі, тощо.

Різновиди булінгу:

-Фізичний булінг(штовхання, підніжки, бійки, стусани, нанесення тілесних ушкоджень);

-Економічний(крадіжки, вимагання грошей, пошкодження або знищення особистих речей жертви);

-Психологічний(принизливі погляди, ізоляція, поширення образливих чуток, шантаж, маніпуляція);

-Сексуальний(сексуальні погрози, зйомки у переодягальнях, прізвиська та образи секс.характеру);

-Кібербулінг(приниження за допомогою електронних пристроїв ).

За результатами глобального опитування UNICEF на тему булінгу в школах, виявилось що 89% опитуваних піддавались булінгу, а лише 11%- ні.

Кожна четверта дитина (24%) зазнала булінгу з боку однокласників протягом останніх трьох місяців. А 67% пережили прояви такого насильства.

Саме через цей розрив у комунікації поколінь 48% дітей, відповідно до того ж опитування UNICEF, ніколи не розповідали про випадки насилля в школі. А 25% – говорили про це не з дорослими, а з другом, братом чи сестрою. З тих, хто мовчать, – 40% соромляться про це говорити, а 22% заявили, що це нормальне явище.

Соціальна структура булінгу:

Нападник

Жертва

Свідок

Найчастіше жертвами булінгу стають діти, які мають:

-Фізичні вади

-Особливості поведінки

-Особливості зовнішності

- Хвороби

-Низький інтелект, труднощі в навчанні.

ПРОЦЕС БУЛІНГУ ВІДБУВАЄТЬСЯ ТІЛЬКИ ПРИ ЗБІГУ ТАКИХ ФАКТОРІВ:

БЕЗЗАХИСНІСТЬ. Важливо, щоб жертву ніхто не захищав, інакше цькування дуже швидко припиниться.

НЕГОТОВНІСТЬ БИТИСЯ «НА СМЕРТЬ». Булери — боягузи. Саме тому вони вибирають для нападу більш слабких, тих, хто гарантовано не зможе відповісти. Жертва не дає відсіч агресору з кількох причин: явної перевазі сил, страху отримати у відповідь ще більшу агресію. Деякі діти не захищаються із-за установки батьків «битися — це погано». Якщо їх переконати і довести, що захищати себе можна і потрібно, ситуація стає менш трагічною.

НИЗЬКА САМООЦІНКА. В голові жертви міцно сидить невдоволення собою. Особливо яскраво це проявляється з дітьми, у яких дійсно є ті чи інші особливості розвитку: гіперактивність, синдром дефіциту уваги.

ВИСОКА АГРЕСИВНІСТЬ. Іноді жертвами стають діти задиристі, емоційно і болісно реагують на будь-яке зауваження або прохання. Тут агресивність носить реактивний характер і йде від високої збудливості та беззахисності.

ПСИХОЛОГІЧНІ ТА СОЦІАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ. Самотність, соціальне неблагополуччя, депресивність, невміння спілкуватися з однолітками, комплекс неповноцінності, насильство у власній родині, пасивна покірність насильства — ось передумови для того, що дитина опиниться в ролі жертви в школі.

БУЛЕРАМ ХАРАКТЕРНІ:

НЕВРІВНОВАЖЕНІСТЬ, САМОЗАКОХАНІСТЬ. ЗАПАЛЬНІСТЬ, ІМПУЛЬСИВНІСТЬ І НЕВИТРИМАНИЙ ХАРАКТЕР З НАДМІРНО ЗАДЕРТОЮ САМООЦІНКОЮ. Будь-які стимули, які можуть знизити думку про себе, сприймаються як особиста загроза і вимагають негайної дії. Авторитет піднімається шляхом приниження інших.

НАДМІРНА ЗЛІСТЬ, ВОРОЖІСТЬ. Нападник — завжди прихильник культу сили та насильства. Відчуває презирство до більш слабких. Всі питання вирішує за допомогою конфліктів, крику, шантажу, фізичних погроз і побоїв. Часто бреше. Присутні садистські нахили.

НАСЛІДКИ БУЛІНГУ

Опинившись в ролі жертви булінгу, дитина отримує величезну кількість психологічних травм, які неминуче позначаються на її подальшому житті:

Неадекватне сприйняття себе

Негативне сприйняття однолітків

Неадекватне сприйняття реальності

Девіантна поведінка(схильність до правопорушень, суїцидальні наміри, формування залежностей)

ЯК ЗАПОБІГТИ БУЛІНГ

Рівень школи:

загальношкільне опитування;

загальношкільна конференція;

формування координаційних груп представників.

На рівні класу:

впровадження правил класу проти булінгу;

тематичні зустрічі

Також, діти мають розвивати соціальні та емоційні навички для запобігання булінгу. Наприклад:Управління емоціями, Емпатія, Впевненість у собі, Здатність до дружби.

У вівторок, 2 жовтня, Верховна Рада у першому читанні ухвалила законопроект, спрямований на протидію булінгу у навчальних закладах. Проект закону пропонує доповнити Кодекс України про адміністративні правопорушення новою статтею, яка встановлює відповідальність за булінг, а також його приховування працівниками навчальних закладів.

Проект закону визначає «булінг», як «моральне, або фізичне насильство, агресію, у будь-якій формі, або будь-які інші дії, вчинені з метою викликати страх, тривогу, підпорядкувати особу своїм інтересам, що мають ознаки свідомого жорстокого ставлення» - тягне за собою накладення штрафу від двадцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;(340-850)

Ті самі дії, вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, або вчинені відносно неповнолітнього, або вчинені з особливою жорстокістю -тягнуть за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. (1700-3400)

Вчинення малолітніми, або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, правопорушення, відповідальність за яке передбачено цією статтею, - тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від двадцяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. ;(340-850)

Приховування випадків булінгу педагогічним, науково-педагогічним, науковим працівником, керівником, або засновником закладу освіти тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян»; (850-1700)
Кiлькiсть переглядiв: 103

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.